Opiskelijatutkimus 2024 on käynnistynyt

Lääkäriliiton ja Medisiinariliiton yhteistyönä toteutettava opiskelijatutkimus on jälleen käynnistynyt. Sähköpostikutsut tutkimuksen otokseen kuuluville on lähetetty tänään 19.9.

Tutkimuksen kohderyhmänä ovat 2.-6. vuosikurssin lääketieteen opiskelijat sekä 1. vuosikurssin opiskelijoista ne, jotka opiskelevat ulkomailla. Kutsu on henkilökohtainen.

Tutkimuksella kartoitetaan opiskelijoiden näkemyksistä mm. opetusryhmien koosta, opetuksen laadusta, kuormituksesta ja tulevaisuuden suunnitelmista, ulkomaile opiskelemaan lähdön syistä ja Suomeen palaamisen suunnitelmista sekä kesätöistä, työtyytyväisyydestä ja palkkauksesta.

Seuraa siis sähköpostiasi ja vastaa, jos saat kutsun. Vastaamiseen menee vain noin 6–10 minuuttia, ja kerätty tieto on tärkeää lääketieteen opetuksen laadun kehittämiseksi, riittävien resurssien varmistamiseksi ja tulevien lääkäreiden osaamisen ja hyvinvoinnin kehittämiseksi.

Lue täältä lisää tästä ja aiemmista opiskelijatutkimuksista