Lääkäriliitto on Helsinki Pride Yhteisökumppani 2024

Ilmoittaudu 29.6. Helsingissä järjestettävään Pride-kulkueeseen.

Lääkäriliitto on tänäkin vuonna Helsinki Priden, Suomen suurimman ihmisoikeus- ja kulttuuritapahtuman virallinen yhteisökumppani.

Osallistumisellamme viestimme avoimesti tavoitteestamme toimia seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien edistämiseksi. Tasa-arvoinen, oikeudenmukainen ja syrjimätön kohtelu kuuluu jokaiselle potilaalle, omaiselle ja lääkärille.

Pride-faktat

• Pride-kuukautta vietetään koko kesäkuun ajan, ja varsinaista Pride-viikkoa 24.6.–30.6.
  • Tapahtuma huipentuu kulkueeseen ja Puistojuhlaan lauantaina 29.6.
  • Lääkäriliitolla on kulkueessa oma nimetty blokki, johon liiton jäsenet voivat ilmoittautua.
  • Pride-teema näkyy lisäksi liiton sosiaalisen median kanavissa sekä Lääkärilehdessä.
  • Lääkäritalolla Helsingissä on sateenkaariliputus Pride-viikon ajan.

Helsinki Pride -tapahtuman teemana on tänä vuonna Rauha ja toivo – Peace and Hope – Fred och Hopp! Helsinki Pride -yhteisö kuvaa teemaa seuraavasti:

”Rauha on kaikkien yhteiskuntien ja yksilöiden oikeus. Toivoa tarvitsemme erityisesti silloin, kun rauha ei ole itsestäänselvyys. Toivo valaa uskoa tulevaisuuteen sekä ennen kaikkea antaa voimaa tavoitella meille kuuluvia oikeuksia ja oikeudenmukaisempaa maailmaa.”

Ilmoittautuminen kulkueeseen

Pride-kulkue järjestetään Helsingissä lauantaina 29.6. noin klo 12 alkaen. Liitolla on kulkueessa oma kumppaniblokki, johon kutsumme nyt mukaan Lääkäriliiton jäseniä. Kutsu on avec.

Kumppaniblokkiin mahtuu enintään 50 henkilöä.  Mikäli ilmoittautuneita tulee enemmän, voimme mahdollisuuksien mukaan muodostaa kulkueeseen toisen ryhmän nimettyjen blokkien jälkeen. Nimettyjen kumppaniblokkien jälkeen kaikki ovat tervetulleita liittymään kulkueeseen.

Tänä vuonna Lääkäriliiton kävelyblokkiin tulevilla ei ole yhtenäisiä pukeutumisohjeita. Tule mukaan juuri sellaisena kuin olet ja ota mukaasi haluamaasi rekvisiittaa. Lääkäriliitolla on mukana suuri banderolli (viestillä ”Kaikki potilaat ovat samanarvoisia”) ja liiton logokylttejä. Jaamme osallistujille myös pientä Pride-rekvisiittaa.

Lääkäriliiton edustajat tulevat olemaan Senaatintorilla vastaanottamassa jäseniä, mukana on myös liiton johtoa. Lähetämme tarkempia ohjeita ilmoittautuneille lähempänä tapahtumaa.

Ilmoittaudu tästä 27.6. mennessä