Toimin HUSin tutkimus- ja opetusjohdossa kehittämispäällikkönä, vastuualueenani opetus. Koulutuksen ja opetuksen ekosysteemi, laadukas opetus, koulutuksen kehittäminen ja opiskelijalähtöinen oppiminen luovat kiinnostavan pohjan työlleni. Koulutustaustaltani olen filosofian tohtori, terveystieteen maisteri ja pedagogi. Olen toiminut valtakunnallisen lääketieteen perusopetuksen MEDigi-hankkeen koordinaattorina ja ollut kehittämässä koulutusta kaikilla koulutusasteilla.
-
Tarvitaanko lääkärikoulutuksen ja opetuksen kehittävää työotetta palvelujärjestelmässä?
Terveydenhuolto on murroksessa: sote-uudistus muovaa terveydenhuollon alueellista järjestämisvastuuta ja toimintaa, terveydenhuollon toimijoita on kentällä enemmän kuin koskaan ja samaan aikaan lääketieteen koulutusta uudistetaan. Nämä muutokset tarjoavat yliopistollisille sairaaloille ja keskussairaaloille mahdollisuuden tarkastella opetus- ja koulutustoimintaansa uudella tavalla. Osataanko tähän mahdollisuuteen tarttua?